Våra olika behandlingar

FILLERS

Hyaluronsyra

Fillers är en gele som innehåller ämnen som liknar kroppens egna hyaluronsyra, vilket binder fukt och skapar spänst i huden. Genom att injicera fillers byggs en volym och form upp inifrån.

Fillers används för att jämna ut asymmetri, skulptera och framhäva konturer i olika områden i ansiktet men också för att motverka ålderstecken och släta ut huden på önskade platser.

Behandlingen är icke-kirurgisk vilket innebär att läkningstiden är kort och risk för komplikation är minimal

De vanligaste områdena att behandla med fillers är:

- Läppar

-Kindben

-Käklinje

-Haka

-Näskorrigering

-Sura mungipor

-Nasiolabialveck

-Under ögonen

Man ser resultat dirket efter behandling men det tar ca 10 dagar till du ser slutresultat.

Efter en behandling är det vanligt med:

-Blåmärken

-Svullnad

-Rodnad

-I vissa fall kan det upplevas ojämnt pågrund av svullnad men rätar till sig när läkningsprocessen är över.

Du får inte göra en fillerbehandling om du är:

-gravid

-Förkyld/har en pågående infektion i kroppen

-Aktiv herpesinfektion

-Om du har en finne eller kvista i behandlingsområdet.

Efter behandlingen bör du inte röka, dricka alkohol, sminka det behandlade området, sola eller basta på minst 48 h.

BOTOX

BOTULINUM TOXIN

Botox innehåller botulinum toxin som är ett medel som har en muskelavslappnade effekt vilket gör att aktivitet i ansiktet minskar så veck och rynkor slätas ut. Det är en icke-kirurgisk behandling. Man njicerar små mänger på olika punkter i ansiktet efter kundens önskemål.

Det tar upp till två veckor innan resultat syns vilket innebär att du inte kommer se resultat direkt efter behandling.

Botox håller i ca 3-6 månader men om man regelbundet utför denna typ av behandling kommer hållbarheten förlängas.

De vanligaste områdena att behandla är:

-Panna

-Glabella

-Kråksparkarna

Du får inte utföra denna behandling om du:

- Är gravid

- Är förkyld eller har en pågåede infektion i kroppen.

HYDRA TOUCH H2

Ansiktsbehandling på en helt ny nivå. Hydra Touch H2 jobbar med tre olika teknologier och tillhörande serum för att behandla allt från ålderstecken, hudtextur, akne, fet hud och mycket mer.

Tre teknologier i en utrustning

- Peeling med vakuum
Peela huden effektivt med Hydra Touch H2 specialutformade tip som suger upp hudceller och orenheter utan att skada eller irritera huden. Tillsammans med vakuumpeelingen använder du ett noga framtaget rengöringsserum som bland annat innehåller AHA syra (mjölksyra) som effektivt minskar sebum och rengör huden på djupet.

-Double Lifting
Låg frekvens RF som stimulerar muskelsammandragningar, blodcirkulationen och lugnar huden. Två rullande kulor ger en stimulerande muskelmassage på 1KHz frekvens. Med Double lifting tekniken blir huden mer elastisk och åtstramad.

-Elektroporation
Med elektroporation kan hudens celler absorbera näringsrika ingredienser lättare. Med denna metod blir huden återfuktad på djupet.

Serum 1 – S1
Minskar talg och renar porer med hjälp av mjölksyra.

Serum 2 – S2
Minskar döda hudceller och lugnar akne, utslag och andra hudirritationer med salicylsyra.

Serum 3 – S3
Ett anti-inflammatoriskt och återfuktande serum med Portulaca Oleracea extrakt.

Elektroporation

Med elektroporation absorberas serum väldigt effektivt vilket gör att huden får näring på djupet. HydraTouch arbetar med 3 olika typer av LED ljus, rött, blått och lila. Vilket skapar en hudföryngrande effekt.

Double Lifting

MICRONEEDLING

Tunna nålar som triggar igång en reparationsprocess i huden.

Genom att göra små mikroskopiska nålstick i huden skapas en kontrollerad hudskada som utlöser en sårläkningseffekt som gör att huden producerar nytt kollagen som skapar nya hudceller och ny frisk hud.

Behandlingen används för:

-Uppstramning av slapp hud

-Minskar ärr orsakad av acne, kirurgi eller brännskador

- Minskar fina linjer och porer

-Minskar stora porer

-Skin tightening

Behandlingen föryngrar, slätar ut och ger en bättre struktur i huden. Passar alla hudtyper.

Det som ingår i behandlingen är:

-Exfolering

-Djuprengöring

-Microneedling ink HA

- Lugnande mask & återfuktande ansiktskräm

För bäst resultat rekommenderas 3-5 behandlingar med en intervall på 2-4 veckor.

Du ska ej ha en pågående infektion eller vara förkyld vid behandlingstillfället.

Efter behandling bör du undvika att sola på 2-4 v.

LPG ENDERMOLOGIE

LPG är en mekanisk djup bindvävsmassage som ökar blodcirkulationen i kroppen. LPG sätter även igång lymfcirkulationen vilket medför att slaggprodukter, toxiner och överflödig vätska lättare kan föras ut ur kroppen. Detta medför i sin tur att svullnader i kroppen minskar och kroppen får ny energi. Behandlingen stimulerar kollagen- och elastinproduktionen i huden och ger en uppstramande effekt vilket kan ses som förebyggande för celluliter.

LPG är en effektiv behandling för kropp och ansikte som

- Minskar smärta och stelhet i muskler och leder

- Sätter igån lymfsystemet som rensar ut slagg och toxin

- Dränerar ut överflödig vätska och minskar ödem

- Ökar blodcirkualtionen

- Minskar envisa fettdepåer, ökar fettförbränningen och ökar ämnesomsättningen

-Reducerar celluliter

- Minskar stress och gör din mer avslappnad

- Stärker immunförsvaret

- Ökar syresättningen till musklerna

- Stramar upp och formar kroppen

- Sätter igång produktionen av kollagen och elastin som hjälper till att föryngra och strama upp huden

Det krävs flera behandlingar och därför rekommenderar vi att man kör det som en kur.

Före och efterbild på vår kund efter 10 behandlingar LPG

IPL LASER

Vid en IPL/E-Light behandling för hårborttagning leds ljuset från maskinen ned av pigmentet i hårsäcken som då omvandlas till värme och förstör hårsäcken.

För att uppnå ett permanent resultat krävs vanligtvis 6-12 behandlingar.

IPL/E-light är en ljusbehandling och vidareutveckling av laserteknik där många olika våglängder av ljus påverkar de allra yttersta lagret i mellanhuden. Med hjälp av denna teknik kan man effektivt minska förekomst av blodkärl, föryngra huden, minska ytliga rynkor, acne eller pigmentering.

Inför behandling:

Du ska vara över 18 år, frisk och fri från nedanstående hälsoproblem:

- blodsjukdomar

- cancer

- diabetes (oreglerad/svår inställd)

- Dermatit

- epilepsi

- eksem I behandlingsområdet

- feber eller infektion i kroppen

- hormonbehandling

- hjärt- kärlsjukdomar

- hudsjukdom

- högt blodtryck (okontrollerat)

- implanterad hud (i området)

- pacemaker

- psoriasis (i området)

- tatuerad hud (i området)

- gravid eller ammar

Du bör avstå från att sola eller använda brun-utan-sol produkter ca 4 veckor före samt efter behandling. Vaxa, plocka eller blek ej håret fyra veckor innan behandling. 1-2 dagars stubb är bra att ha vid behandlingstillfället

Profhilo

Profhilo är en injektionsbehandling som används för att återskapa förlorad volym. Hyaluronsyra är ett ämne som vi har naturligt i kroppen men med åldern minskar detta vilket leder till en volymförlust. Genom att injicera en hög mängd hyaluronsyra kan vi ge huden volym, fyllighet och återfuktning. Vid injicering stimulerar porfhilo hudcellreceptorerna att motverka hudens slapphet och förbättra och återställa hudens fasthet.

Behandlingen utförs oftast i ansiktet men kan också användas på hals, dekolltage, händer & knän.

För bästa resultat rekommenderas 2 behandlingar med 4 veckors intervall, för att sedan underhålla det med en behandling var 6 månad.

Fullt resultat syns efter 2 månader och hållbarheten sitter i ca 6 månader.

Efter behandling bör du undvika fysisk nedanstående punkter på 24-48 h:

• Fysisk ansträngning
  • Smink
  • Alkohol
  • Rökning
  • Extrem värme och kyla
  • Bada bastu, bada i saltvatten eller bubbelpool

Microbotox/Microgold

Microbotox är en avancerad teknik av microneedling. Man blandar små mängder botuliniumtoxin tillsammans med serum anpassat efter dina önskemål. Man stämplar sedan in detta i huden med små mikronålar som skapar kanaler i huden.

Botuliniumtoxinet påverkar muskeländarna som fäster mot hudlagret vilket minskar synligheten av:

- fina linjer

- Det ger en hudföryngring och arbetar förebyggande mot åldrande

Denna behandling gör även att porerna drar ihop sig till följd av att musklerna runt porerna drar ihop sig. Passar även dig med fet hud pga att oljeformationen i porerna reduceras vilket bidrar till minskad uppkomst av acne. När blandningen stämplas in kommer kollagenproduktionen att stimuleras vilket ger spänstigare hud.

Microbotox ger främst:

• Återfuktning & lyster
  • Reducerad talgproduktion
  • Minskar porer
  • Minskar fina linjer
  • Hudföryngring och förebyggande behandling för motverka ålderstecken.

Behandlingen kan göras som en boost och engångsbehandling för huden när man önskar uppfräschning eller genomföras som en kur om man önskar behandla ett specifikt problemområde. Vid en kur rekommenderas 3 behandlingar med ett tidsintervall på 2-4 veckor mellan behandlingarna.

Man kan även utföra behandlingen utan botox och istället tillföra andra vitaminer & serum för att behandla andra områden så som:

• Celluliter
  • Bristningar
  • Minska håravfall och öka tillväxten